Linképítés

« Vissza az előző oldalra | Utolsó módosítás dátuma: 2012. Jul. 11. 14:41

Az Internet kezdeti időszakában még fontos szerepet töltöttek be az ilyen adatbázis oldalak, mert akkoriban még kevésbé voltak kifinomultak a keresők. Manapság már leginkább a keresők indexelése miatt van rájuk szükség.

Mire jó manapság a linképítő oldal?

A linképítő oldal egy olyan speciális katalógus, ami az Internetes keresők számára helyez el linkeket, amin rátalálhat weblapjára. Erre a célra szolgálnak a gyűjtő oldalak és a micrositeok. A fő célja mindenkinek, aki honlap készítésre adja a pénzét és idejét, hogy a keresőkben (leginkább a Google) minél jobb pozícióba kerüljön. A jó helyezés elhozhatja a kívánt látogató számot és a bevételt.

Megint egy újabb linképítő oldal?

Hazánkban sok ilyen oldal van, nagyobb országokban még több, a nemzetközi weben pedig szinte végtelenül sok. Már az olyan oldalak száma is igen nagy, ami a katalógus oldalak katalógusa, fokozva ezzel a sikeres reklámot. Linkekből egyre több és több kell, hiszen a pozícióért folytatott verseny nagy. Ez egy végtelen és önmagát generáló folyamat, amiben nem lehet határt húzni.

Kinek jó a linképítő oldal?

  1. Az első a honlap tulajdonosa, aki látogatókat, fogyasztást, és ebből következő anyagi gyarapodást vár a honlapjától
  2. A második a link beküldő, aki linket szeretne szerezni saját (vagy valaki más) oldalára, amiért cserébe tartalommal fizet a katalógus tulajdonosának
  3. A harmadik pedig maga a kereső (pl. Google), aki csillapíthatatlan információéhsége miatt nem hagyva figyelmen kívül a sokadik katalógust sem. Érthető is, hiszen lehet pont talál ott is valami új információt.

Lehet pénzt keresni a linképítéssel?

Lehet. Az ilyen katalógusokból a kereső eljuthat az Ön oldalára, és minél több link mutat egy honlapra, annál előkelőbb helyet foglalhat el például a Google találati listájában. Az Internetes piacon a látogatók száma hozza meg az anyagi gyarapodást. Természetesen önmagában még nem elég a linképítés, szükség van hozzá SEO-ra is.

Mi kell egy sikeres linképítéshez?

  • Jól kiválasztott domain név
  • Hasznos tartalom felépítése mindenhol. Nem csak főoldalon, hanem az al-oldalakon is
  • Megfelelő oldalkiépítés, olvashatóság, hirdetések kezelése, átláthatóság. Nem mindegy, hogy kit (kereső esetében mit) akar megszólítani
  • Helyesen felépített forráskód. Az is előfordulhat, hogy a keresőrobotok nem veszik figyelembe a hibás rész körül előforduló szöveges tartalmat
  • Óvakodni kell az egy oldalon felhalmozott túl sok linktől, mutasson az egy adott oldalra, vagy akár többre is
  • A koncepció átdolgozása ha nem hozza a kívánt eredményt, de ha hozza akkor is lehet időnként optimalizálni
AWorks Partner bejelentkezés

Partner

Ügyfél bejelentkezés

AWorks Partner

E-mail üzenet az AWorks Stúdió csapatának

Kapcsolat

Kérdése van? Írjon!

Az alábbi űrlap kitöltésével üzenetet küldhet az AWorks Stúdió munkatársai részére. Kérjük minden mezőt valós adatokkal töltsön ki!

Kapcsolat

Üzenet szövege