Mi az a keresőoptimalizálás (SEO)?

« Vissza az előző oldalra | Utolsó módosítás dátuma: 2012. May. 08. 18:02

A Search Engine Optimization (SEO), azaz kereső optimalizálás, illetve keresőmarketing az a tevékenység, melynek célja, hogy egy honlapot a webes keresők (mint pl. a Google) megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb mutassanak.

A statisztikák szerint a legtöbb honlapot a keresőoldalakon keresztül találják meg (mint amilyen a Google, Bing és társaik). Akár non-profit, akár üzleti jellegű honlapot készítünk, az egyik legfontosabb cél, hogy arra minél többen rátaláljanak. Üzleti honlap esetében az ismertség, és az ebből fakadó értékesítés növelése is fontos szempont.

Nyilvánvaló tehát, hogy ezekben előnyös minél előrébb szerepelni, hiszen ez a jelenlét a legolcsóbb és egyik leghatékonyabb fajtája az oldalak népszerűsítésének. A keresés eredményei közül az első 10-20 találatnál (tehát az első néhány találati oldalnál) többet ritkán néznek meg az érdeklődők, így hát a puszta jelenlét a keresők adatbázisában még nem ér sokat: ha ugyanis a számunkra lényeges kulcsszavakra rákeresve a 433-ik helyen bukkanunk fel, onnan forgalomra nem nagyon lehet számítani.

A Kakasfesztivál honlapja első a Google találati listájában

Azokat a technikákat, melyek révén növelhető a keresőoldalak felől bejövő forgalom, összefoglalva keresőmarketing (search engine marketing = SEM) néven emlegetik: ennek egyik leghatékonyabb és legolcsóbb fajtája a kereső optimalizálás (search engine optimization = SEO).
AWorks Partner bejelentkezés

Partner

Ügyfél bejelentkezés

AWorks Partner

E-mail üzenet az AWorks Stúdió csapatának

Kapcsolat

Kérdése van? Írjon!

Az alábbi űrlap kitöltésével üzenetet küldhet az AWorks Stúdió munkatársai részére. Kérjük minden mezőt valós adatokkal töltsön ki!

Kapcsolat

Üzenet szövege