PageRank

« Vissza az előző oldalra | Utolsó módosítás dátuma: 2012. May. 08. 18:02

A Google kereső a legtöbbet használt keresőoldal világszerte. Sikerét a kiváló teljesítményű szerverein, a könnyű kezelhetőségén és a más keresőkhöz képest jobb minőségű találati rangsorolásnak köszönheti. Ezért a sikerért a weboldalak rangsorolására kidolgozott eszköz, a PageRank a felelős.

Gyakran érvelnek azzal hogy azóta, hogy ezeket a PageRankkel foglalkozó tudományos dolgozatokat publikálták, túl sok idő telt el ahhoz, hogy alapjául szolgáljanak a Google keresőmotorja által jelenleg is használt rangsorolási metódusok leírásának, megértésének. Kétségtelen, hogy az elmúlt években minden valószínűség szerint számtalan változtatást, módosítást hajtottak végre a Google rangsorolási módszereiben, de mivel a PageRank-nak kulcsszerep jutott a Google sikerében, ezért legalábbis az algoritmus mögött húzódó alapvető elgondolásoknak mind a mai napig érvényesnek kell lenniük.

A PageRank koncepciója

Az internetes keresők már a world wide web fejlődésének korai szakaszától különböző megoldásokat fejlesztettek ki a weboldalak rangsorolására. A Google színrelépéséig gyakorlatilag az összes keresőmotor rangsorolási technikái számára a keresett kifejezés előfordulásának száma volt az egyik meghatározó faktor. Ezáltal a keresett kifejezés előfordulásának számát súlyozták a dokumentum hosszával (Kulcsszósűrűség alapú rangsorolás), vagy azt vizsgálták, hogy a keresett kifejezés milyen kiemelés jellegű HTML elemben található.

Linknépszerűség

A jobb találati eredmények érdekében kifejlesztették a linknépszerűség koncepcióját. Eszerint a linkek száma határozza meg egy adott web dokumentum általános értelemben vett fontosságát. Minél több oldal hivatkozik egy weblapra, annál fontosabb az adott lap. A linknépszerűség mérésével a legtöbb esetben elkerülhető, hogy a kizárólag csak a keresők megtévesztése céljából létrehozott, és egyébként semmilyen jelentőséggel nem bíró oldalak jó helyezéseket érjenek el. Számos webmester azonban megtalálta a módját annak, hogy hasonlóan jelentéktelen egyéb weboldalakról nagy mennyiségű linkkel lássa el az oldalait, ezáltal kijátszva a rangsorolás ezen formáját.

A PageRank alapelve

A link kampánnyal ellentétben a PageRank érték nemcsak a bejövő linkek számától függ. A PageRank alapelve az, hogy egy adott dokumentum rangját azok a dokumentumok adják, melyek rá hivatkoznak. A hivatkozó oldalak rangját szintén a rájuk hivatkozó további oldalak adják, és így tovább. Ennélfogva egy weblap PageRank értékét mindig a többi weblap PageRank értéke határozza meg. Mivel minden weblap PageRank rangja befolyással van a többi weblap rangsorolására, ezért végső soron a PageRank kiszámítása elméletben az egész Internet link struktúrájának vizsgálatán alapul.
AWorks Partner bejelentkezés

Partner

Ügyfél bejelentkezés

AWorks Partner

E-mail üzenet az AWorks Stúdió csapatának

Kapcsolat

Kérdése van? Írjon!

Az alábbi űrlap kitöltésével üzenetet küldhet az AWorks Stúdió munkatársai részére. Kérjük minden mezőt valós adatokkal töltsön ki!

Kapcsolat

Üzenet szövege