SEO lépések

« Vissza az előző oldalra | Utolsó módosítás dátuma: 2012. Jul. 11. 14:43

A keresőre optimalizálás első lépése, hogy határozzon meg egy kitűzött célt amit el szeretne érni. El kell döntenie milyen keresőszavakra szeretné, hogy honlapja jobb pozícióba kerüljön, ezekre a szavakra milyen erős a már meglévő mezőny, és ezek alapján megéri-e az adott kulcsszóra optimalizálni.

Konkurencia megismerése

Fontos lehet a keresők találati listájában az első 10 helyet elfoglaló konkurencia vizsgálata. Sokat tanulhat abból, hogy mások milyen kulcsszavakat használnak, milyen lépéseket tettek azért, hogy előkelő helyet foglaljanak el a találatok között.

Oldal címe

A honlap fejlécében (title tag) meg kell adni az adott oldalra jellemző kulcsszót, minden egyes oldalon más szóra kell optimalizálni. A title tagben a kulcsszót többször is meglehet adni, csak arra kell figyelni, hogy lehetőség szerint eltérő szóösszetételben és sorrendben szerepeljen. A title tag maximális hossza 64 karakter lehet.

Kulcsszavak, oldal leírás

A kulcsszavakat és az oldal leírását a meta tagben lehet megadni, ezeket a kereső indexeléskor vizsgálja, és ellenőrzi, hogy az adott szó hányszor szerepel a szöveges tartalomban. A meta tagben a két legfontosabb megadható optimalizálást segítő érték a kulcsszavak és a leírás.
  • Kulcsszavak (keywords) száma az oldal hosszától függően kb. 5-6 szó. A szavak sorrendje számít, a legelső legyen a legfontosabb, ezt a szót kell a tartalomban a legtöbbször más-más szövegkörnyezetben használni
  • Leírásba (description) 2-4 mondatot is lehet írni, amiben szerepeltetni kell a legfontosabb kulcsszót is. Amennyiben nem határozzuk meg a description meta tag-et, úgy az oldalon talált szövegből állítja össze a kereső a leírást. A description tag maximálisan 200 karakter hosszú lehet. A description esetében is fontos, hogy két oldalnak le legyen azonos a leírás megadva.

Headers

Minden oldalon csak 1 darab h1 taget használjunk, ami lehetőleg tartalmazza a legfontosabb kulcsszót is. Ideális esetben a h1 megegyezik a title szövegével. A header tageket piramisszerűen kell felépíteni, minél mélyebbre megyünk, annál többet lehet használni. A h1-ből 1, h2-ből több, és h3-ból bármennyit használhatunk. Kerüljök a gyakori ismétlődést, ne használjuk a h1 és h2 tag-ben ugyanazt a szöveget. Legyen változatos, és természetesen az aktuális oldalhoz igazodó a tartalom.

Képek és linkek címkéi

Képeknél és hivatkozásoknál lehet használni az alt és title tageket, ezekben szerepeljenek a kulcsszavak is. Ez nem csak a kereső számára fontos, de a látogatóinak is hasznos lehet, ha az adott linkre/ képre állított egérkurzor hatására megjelenik fölötte az infó buborék a hivatkozott tartalomról.

Kulcsszó gyakoriság

Lehetőleg minél többször szerepeljen a kulcsszó az optimalizált oldalon, több szóból álló kulcsszó esetén több variációban is meglehet adni, azaz felcserélve, más-más szövegkörnyezetben. A legelső szöveg, ami a HTML kódban megtalálható, az lehetőleg a h1 tag legyen, ami a kulcsszót tartalmazza.

Tartalom és kulcsszó aránya

Az oldal teljes szöveges tartalmában a kulcsszó aránya kb. 3-8% körül legyen. A hosszabb szövegeknél célszerű címszavanként szétválasztani a tartalmat több aloldalra. Ezeken a szétválasztott oldalakon lehessen előre és hátra lapozni, valamint visszalépni a kezdőoldalra, így is növelve a hasznos belső linkeket számát.

Belső oldalakra hivatkozás

A főoldalon szerepeljen a tartalomban a kulcsszóval egy link, mely a kulcsszónak megfelelő bővebben kifejtett tartalmi oldalra mutat. Azaz így egy a kulcsszóra releváns oldalt is létrehoztunk, ami a kulcsszó értékét növelheti. Ellenőrizzük, hogy minden valóban link létezik-e. Használjuk SEF, azaz minél rövidebb URL-eket. Ezeket megjegyezni is könnyebb és a keresők is jobban szeretik őket.

Kifelé mutató linkek

Ne mutasson nemlétező weboldalra link, ha lehetséges akkor csak a honlapjával azonos tartalmú oldalakra hivatkozzon. A magasabb PageRank értékű oldalak kölcsönös egymásra hivatkozása tovább növelik az értéküket. Ezért fontos, hogy a Google által ne legyen büntetve a hivatkozott weblap, mert ez az Ön honlapjára is negatívan hat.

Felhasználóbarát oldalelérés

Maximum 2 kattintásból el lehessen érni bármelyik aloldalt, ne kerüljön sok kattintásba egy keresett tartalom elérése. Ez nem csak kényelmetlen, de a felhasználó türelmét is próbára teszi. Minden oldalon fel lehet tüntetni a fontosabb elérhetőségeket (e-mail cím, telefon) a bizalom elnyerése miatt.

Keresők vizsgálata

Elemezni kell, hogy mennyire jó a kulcsszóválasztás, hányszor találtak a honlapra a keresők által. Ha rossz a keresőben betöltött helyezése a honlapjának, akkor újra kell optimalizálni az oldalt, ha közepesen jónak számít, akkor törekedni kell a finomhangolásra.

HTML és CSS validitás

A látogatóknak különféle böngészőprogramjuk lehet, különböző verziószámmal és tudással, ezért fontos hogy a honlapja betartsa az ajánlott webes szabványokat (W3C valid legyen). Egy szabványosan elkészített weboldal a legtöbb böngészőben helyesen jelenik meg, és a keresők is előnyben részesítik az ilyen honlapokat.
AWorks Partner bejelentkezés

Partner

Ügyfél bejelentkezés

AWorks Partner

E-mail üzenet az AWorks Stúdió csapatának

Kapcsolat

Kérdése van? Írjon!

Az alábbi űrlap kitöltésével üzenetet küldhet az AWorks Stúdió munkatársai részére. Kérjük minden mezőt valós adatokkal töltsön ki!

Kapcsolat

Üzenet szövege